BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selamat Datang Ke Blog Purple Dreamer's. Anda Adalah Pelawat Ke

Hit Counters

Laguku Untukmu

Wednesday, December 22, 2010

One Stop Center- Info

Kegilaan untuk mengumpulkan fakta dan info serta gambar berkaitan dengan keindahan dan keajaiban kejadian ciptaan manusia atau Allah s.w.t membawa aku untuk membina blog purpledreamer ni....aku sangat mengagumi semua kecantikan, keanehan, ke luar biasaan dan keajaiban dan ntah apa2 ker lagik....bila aku kumpulkan sebagai koleksi dalam blog ni...aku tak payah lagik nak search banyak2 kat web tu...aku kalau buleh nak jadikkan one stop centre info kat blog ni....setiap info yg aku dapat aku akan lebel kan ....bukan aku amik sebarangan beb.....

Ada juga kejadian atau tabiat atau ciptaan (Dia ataupun manusia) yang kadang kala kita tak sangka....rupa2nya ada jugak....contohnya macam tranparen lantai, jambatan.....dan rumah yang pelik jugak rupanya ada jugak kat dunia ni....ragam dan kehendak manusia macam2....keajaiban ciptaanNya juga tidak diduga dek akal kita....subahanallah.....

Walaupun kita tengok sesuatu benda tu manusia cipta begitu menakjubkan...tetapi kita harus ingat bahawa kehendak dan dengan izinNya lah manusia itu mampu untuk memikirkan, mencipta dan menzahirkan keajaiban ciptaan...moralnya "jangan takbur"dengan kelebihan kita dalam menghasilkan sesuatu atau jangan bongkak dengan kecerdikan akal fikiran...kerana semua itu kehendakNya jua....kalau ditarik balik nikmat itu..apa yang ada?   hehehehe....maka jangan marah bila org keliling kita tanya kita 'kau ada?Takut pulak kita tak terkawal emosi akan keluar pulak kata2 'kita bakor aje'......ampunnnn

0 comments: